16 Januari

Heeej!
Nu har det hant massor sedan jag skrev har sist. For det forsta sa har vi flyttat fran norra goa till sodra.. en bilresa som nog skulle ha tagit ca. 3 timmar om en normal svensk manniska skulle kora pa dom har vagarna, iforrgar nar varan taxidriver korde oss tog det ca. 1 1/2 timme.. behover jag saga aterigen att dom kor som att det var deras sista dag i livet har?
Den sista dagen i norra goa hade vi bokat elefantturen, en heldag mitt ute i djungeln dar vi borjade turen med att se ett tempel och en en by som lag mitt ute i ingenstans... det ar lika roligt nar invanarna tittar pa oss som att vi vore fran en annan planet :P Sedan gick bilturen mot en chashewnotsfabrik, dar fick vi se hur det gar till fran att noten hanger i tradet till att den kommer till sverige typ :P en jakla process! Efter det akte vi till spicegarden dar dom visade oss allt fran vaniljkryddor till annanasfrukt, for att inte glomma den storsta spindeln jag har sett i hela mitt liv!
Sist men inte minst var det antligen dags for det vi hade vantat pa hela dagen och det var elefanterna...vilket blev lite av en flopp, vi bada hade sett fram emot en riktig tur i djungeln men sa blev det inte, ca 500 meters gang och sedan var vi fardiga. Bade jag och ellen tyckte mest synd om dom stackars djuren, neej nasta gang blir det en riktigt elefanttur i djungeln.. antingen pa sri lanka eller i thailand :)

Efter enheldag pa stranden igar ar jag numera den rodaste manniskan i Indien och har forbjudit mig sjalv att vara i solen dom narmsta dagarna :P aven om jag brot loftet ganska snart eftersom vi hyrde en mopped och akte till Cola beach sa sent som for nagra timmar sedan. Det var ivartfall vart det! Sjukt fin strand, vi hyrde en kajak och paddlade langs lagunen :)
Nu ar vi tillbaka i Agonda och ska snart kaka middag och mysa till solnedgangen.

Har kommer lite bilder :)


Templet som var med i turen


chasewnotsfabriken


en massa notter!


Spice garden


Spicegarden och jatte spindeln!


spicegarden, Annanasplanta


Elefantturen


dusch med elefanterna :)


:)


varat hem den kommande veckan!


Inne i varat strandhus


redface nr. 1 och dom galet goda sma bannanerna!


Cola beach


Lagunen pa cola beach

Sadar, se och njut :)

om 10 mintuer gar solen ner! Nu ska vi springa och ata middag och sedan far vi se vad som hander, kanske en ol eller tva? :)
ha en trevlig kvall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0