24 Januari

Jag vet inte ens vart jag ska borja nagonstans...
Chennai ar en kaotisk stad precis som bombay, dock inte lika stort men tillrackligt stort for att vi skulle hinna trottna efter en och en halv dag dar.
Det forsta vi mottes av pa morgonen den 23 januari var att varat flygplan var installt.. det hade slutat flyga sedan lang tid tillbaka... PANIK! En fly forbannad Ellen fick folja med nagon gubbe som jobbade pa flygplatsen medans jag stog kvar med all packning tillsammans med en annan, under dom 10 minuterna som Ellen var borta hade han hunnit fragat ut mig om hela mitt liv, haha dom ar allt bra underbara i det dar landet :P
Efter manga om och men fick vi tillsist boka om flyget till ett annat som skulle ga ungefar samma tid sa det loste sig tillslut! :)
1 timme senare anlander vi till Colombo och darifran bokar vi en taxi for fem dagar som ska kora oss runt har :)
Och nu sitter jag har... pa 6178 meter over havet i varat hotell i mitten av Sri lanka. Det har nog varit den haftigaste dagen i mitt liv,
imorse vaknade vi upp i staden Candy, 1 timme darifran mitt ute i ingenstans lag sjukhuset.. Jag svavar pa maln alltsa!!
Elefantsjukhuset, dom tar hand om elefanter som har blivit skadade och som inte har nagon mamma eller andra problem. Allt ifran en 8 dagars gamal babis som inte har nagon mamma till elefanter som klivit pa bomber ute i djungeln fanns dar. Det ar varkligen underbart att se! Det basta av allt var att alla gick losa, inga kedjor eller nagoting som man har satt pa andra stallen, nar klockan blev 11 var det dags for alla elefanter (det fanns ca 60-70 stycken) att ga ner till floden for att bada. da stangde dom av vagen i hela byn och sen var det bara att passa sig for da blev det elefantrusning! :)
Vad mer kan jag saga en att jag alskar det har landet? lanskapet ar helt enromt.. allt ar bara bast, det finns sa sjukt mycket att beratta men jag lagger upp lite bilder istallet, en bild sager ju mer en 1000 ord...:P


Vackra Sri Lanka


:)


Mordarblicken pa dom som gar forbi!:P

 
Har ar en liten del av hela omradet dom har :)


Underbart



UNDERBARA DJUR :D


:)


Rusning, alla ska bada :)


badtime for alla :)

Det gar alldeles for segt att ladda upp bilderna, ni far se fler senare :) godnatt!

 


Kommentarer
Postat av: kristine

Kuult, det så gøy ut:)

2011-01-24 @ 22:44:32
Postat av: Britta

Lyckliga, lyckliga du?????

2011-01-25 @ 11:30:19
Postat av: Ida

Fy va härligt det ser ut! Kul att läsa och se bilder, så keep up the good work! :D

2011-01-26 @ 09:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0