27 Januari

Tjabba pa er!
Ett snabbt internet verkar inte finnas i det har landet heller, men sa fort jag kommer at ett ska jag ge er alla underbara bilder jag har tagit.
Tva dagar till har gatt i Sri Lanka och det har varit fullproppat pa shemat, dag nr 1 tog vi oss fran Nuwaraeliya till Adam's peak, om jag bortser fran nattbussturen i Indien sa var nog det har den varsta bilturen jag har varit med om.. ja ni sag ju i forra inlagget, vi var uppe pa over 6000 meter och korde pa, ja.. jag vet inte ens om jag kan kalla det vagar men nagon form av stig. val framme at vi middag (alltid ris och curry i det har landet) och sedan gick vi och la oss.
02.00 ringde klockan och det var bara att slanga pa sig joggingskorna, fleecetrojan och pa med det basta humoret for nu skulle vi bestiga berg!
Jag lovar er att jag aldrig mer ska klaga over trappor, Oslo och ondinsgate 16 forlat for alla bannord over 6e etagen utan hiss.
Det tog inte lang tid innan jag och Ellen insag att det faktiskt var trappor hela vagen upp pa toppen.. och om vi var nara och bryta ihop efter forsta delen tog vi oss faktiskt upp pa toppen. Dar vi mottes av det kandes som halva Sri Lankas befolkning, berget ar heligt for dom och hogst upp har dom ett stort tempel sa dom var inte dar for att enbart se soluppgangen som vi var.
Det var bland det vackraste och haftigaste jag har upplevt i mitt liv, vi stog dar hogst uppe pa toppen tillsammans med munkarna, det spelades hog musik i form av trummor och alla stog och bad och sa helt plotsligt ser man ljuset komma. Det gar inte att beskriva men det var magiskt!
Dag nr. 2 (idag) har vi varit till Yala Nationalpark
Aterigen en tidig morgon och klockan ringer 04.30 och en halvtimme senare sitter vi i bilen pavag in i parken.
Vi sag en massa olika faglar i fargglada farger, vattenbufflar, krokodiler, odlor, hjortar och en massa mer djur.. men det basta av allt, hor och hapna vi sag faktiskt en LEOPARD!!!! :)
vi aker dar i godan ro och sa helt plotsligt tvarnitar chafforen och vander snabbt som attans och kor fortare en fortast och dar star redan nagra bilar och sa tillsist far vi se den, den smog pa en hjortflock.
Dom har fem dagarna som vi har akt runt i landet har varit dom basta i mitt liv.
jag lovar att ni ska fa se bilder sen nar internet ar snabbare, nu har vi iallafall landat i unawatuna och ska stanna har i 5 dagar! forhoppningsvis lara oss surfa ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0